CIA: “Ναι, χρησιμοποιούσαμε μουσική trap για το βασανισμό κρατουμένων στο Γουαντάναμο”

Νέα απόρρητα έγγραφα που δημοσιεύτηκαν πριν λίγες μέρες στο γνωστό ιστότοπο Wikileaks ρίχνουν νέο φως στις μεθόδους βασανισμού των κρατουμένων στο κρατίδιο του Γκουαντανάμο.

Βάσει των εγγράφων αυτών, μεταξύ των τεχνικών που χρησιμοποιούσε η CIA για να εκμαιεύσει πληροφορίες από τους κρατουμένους ήταν και η συστηματική και πολύωρη έκθεση τους στο μουσικό ιδίωμα “trap“.

Απόρρητα έγγραφα του Wikileaks αποδεικνύουν τη χρήση της “μουσικής” trap με σκοπό την εκμαίευση πληροφοριών από τους κρατουμένους.

Μετά τον αρχικό σάλο που ξέσπασε και τη διεθνή κατακραυγή για τις αποτρόπαιες αυτές μεθόδους βασανισμού, η CIA δέχθηκε μεγάλες πιέσεις για να δώσει περαιτέρω εξηγήσεις. Σημαντικό παράγοντα προς την κατεύθυνση αυτή αποτέλεσε και η ομάδα “Μανούλες στο facebook“, όπου χιλιάδες Ελληνίδες μανούλες οι οποίες δεν εμβολιάζουν τα παιδιά τους για να μη κολλήσουν αυτισμό, κομμουνισμό και rave, ανέβασαν στα προφίλ τους κείμενο που ζητούσε εξηγήσεις από την CIA  για την επικινδυνότητα της μουσικής trap.

Δείγμα της διαδικτυακής καμπάνιας του κοινωνικού ομίλου “Μανούλες  στο facebook”.

Εκατοντάδες μηνύματα που απαιτούσαν εξηγήσεις από την CIA κατέκλυσαν μεταξύ άλλων το Υπουργείο Δικαιοσύνης της Αμερικής, το Πεντάγωνο, και το γραφείο του Πρωθυπουργού της Αμερικανικής ηπείρου Ντόναλντ Τραμπ. Έκπληξη όμως προκάλεσαν αντίστοιχα μηνύματα τα οποία απευθύνονταν στην Σία Κοσσιώνη και στην Σία Λιαροπούλου –δε γνωρίζουν όλες οι μανούλες καλά αγγλικά– καθώς και στο εργοστάσιο παραγωγής κουρτινόξυλων “Παπαρδέλης Χαράλαμπος και Σία”.

Στιγμιότυπο από την συνέντευξη τύπου σχετικά με το θέμα της trap, που παραχώρησαν εκπρόσωποι του Πενταγώνου και άλλων γεωμετρικών σχημάτων της Αμερικής.

Ο όγκος των μηνυμάτων αυτών, αλλά και η πληθώρα των emoticons που χρησιμοποιούνταν σε αυτά τα οποία συνιστούσαν δημόσιο κίνδυνο για ανθρώπους με θέματα επιληψίας, ανάγκασε τελικά το Πενταγώνο να παραχωρήσει συνέντευξη τύπου την Πέμπτη το βράδυ. Στη συνέντευξη αυτή ο Τζόναθαν Ντάγκλας, υψηλόβαθμο στέλεχος του Πενταγώνου, ο οποίος έχει ξεκλειδώσει σχεδόν όλα τα achievements στο Medal of Honor στο Playstation 4, έδωσε εξηγήσεις και απάντησε σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων. Ακολουθεί το πρώτο τμήμα της ομιλίας, όπως απομαγνητοφωνήθηκε από το ΑΠΕ-ΜΠΕ:

Καλησπέρα σύντροφοι και συντρόφισσες, ευχαριστώ που βρίσκεστε σήμερα όλοι εδώ.

Θα ξεκινήσω με μία συνοπτική εξήγηση του τι είναι η trap και πώς το Υπουργείο Άμυνας τη χρησιμοποιήσε επιτυχημένα για να εκμαιεύσει πληροφορίες από επικίνδυνους κρατουμένους. Στη συνέχεια θα περιγράψω το ιστορικό όλων των γεγονότων που συνέβησαν, αποσαφηνίζοντας κάποια θολά σημεία. Στο τέλος θα υπάρχει αρκετός χρόνος για να κάνετε τις ερωτήσεις σας όλοι ταυτόχρονα και να μην απαντήσω ουσιαστικά σε καμία από αυτές.

Ξεκινώντας λοιπόν, το μουσικό ιδίωμα της trap είναι ένα είδος επαναλαμβανόμενης και εξαιρετικά βαρετής μουσικής που στόχο είχε να μειώσει τις αντοχές του θύματος ώστε να τον εξαναγκάσει να μας δώσει τις πληροφορίες που επιθυμούμε. Η λέξη “trap” άλλωστε είναι σύντμηση του όρου “torture rap“, ένας όρος που χρησιμοποιούνταν άτυπα από τους σωφρονιστικούς υπαλλήλους για να αναφερθούν στη συγκεκριμένη μέθοδο βασανισμού.

Η χρήση του όρου “μουσική” για να περιγράψει τους συγκεκριμένους ήχους είναι μάλλον ευφημισμός, καθώς δεν υπάρχει ίχνος μελωδίας ή κάτι που να θυμίζει τα γνωστά είδη μουσικής. Θα μπορούσαμε να πούμε πως η trap είναι απλά ένα συνοθύλευμα εκνευριστικών ήχων.

Όπως εξήγησε ο κ. Ντάγκλας, οι κύριες τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την επίτευξη ενός όσο το δυνατόν αποκρουστικότερου ηχητικού αποτελέσματος είναι οι εξής:

μπάσα με πολύ χαμηλές συχνότητες οι οποίες αποσυντονίζουν τον εγκέφαλο και προκαλούν τάσεις αυτοκτονίας,

υπερβολικά αργά beats σε πάρα πολύ δυνατή ένταση τα οποία μειώνουν τους παλμούς της καρδιάς και δημιουργούν αρρυθμίες,

υπερβολική χρήση autotune. Ο λόγος που χρησιμοποιείται τόσο έντονο autotune είναι διττός. Από τη μία, τα άτομα που συνήθως ερμηνεύουν αυτά τα τραγούδια δεν είναι καν τραγουδιστές, δεν έχουν καλή φωνή. Συνήθως χρησιμοποιούνταν όποιος βρίσκονταν εύκαιρος: ο φύλακας, η υπάλληλος του κυλικείου, ή στη χειρότερη κάποιος τραγικός Έλληνα ράπερ όπως ο Ypo. Έτσι το autotune χρησιμοποιούνταν αρκετά για να κρύψει την ολοκληρωτική παραφωνία των ατόμων αυτών. Από την άλλη, το autotune είναι τόσο εκνευριστικό που σε μεγάλες δόσεις οδηγεί τους κρατουμένους να ομολογήσουν μέσα σε λίγα λεπτά, προκειμένου να αποφύγουν να πάθουν κάποια μόνιμη εγκεφαλική βλάβη από την πολύωρη έκθεση σε αυτό.

Μέχρι και το 2008 τα πειράματα αυτά κρατούνταν καλά κρυμμένα και περιορισμένα στα υπόγεια των δωματίων βασανισμού στο Γκουαντανάμο.

Όταν απελευθερώθηκαν οι πρώτοι κρατούμενοι, κάποιος από αυτούς ζήτησε μία κασσέτα με αυτή τη μουσική, καθώς όπως έλεγε “την είχε πλέον συνηθίσει και ήθελε να την έχει ενθύμιο“. Οι εντολές του Πενταγώνου ήταν σαφείς ώστε κανένα τέτοιο δείγμα να μη βγει εκτός των τειχών του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Αμερικανών μέσω Απάνθρωπων Βασανιστηρίων σε Κρατουμένους Αμφιβόλου Ενοχής από Χώρες Που Δε Συμπαθούμε. Παρόλα αυτά, όπως προέκυψε από έρευνα που διενεργήθηκε, κάποιος υπάλληλος φαίνεται να ενέδωσε στο αίτημα αυτό.

Ο κρατούμενος αυτός με τη σειρά του άρχισε να διαδίδει την κασσέτα αυτή ως “απαγορευμένη αμερικάνικη μουσική”. Η χρήση και μόνο της λέξης “απαγορευμένη” έκανε την μουσική αυτή εξαιρετικά δημοφιλή σε εκατοντάδες παιδιά, τα οποία σιγά – σιγά την απενοχοποίησαν και άρχισαν να την ακούν δημόσια. Με τον καιρό τα μαγαζιά στα οποία πήγαιναν τα παιδιά άρχισαν να παίζουν αυτή τη μουσική, ενώ ακολούθησαν και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί.

Στο σημείο αυτό τα πράγματα είχαν ήδη ξεφύγει και το πείραμα δυστυχώς είχε γυρίσει μπούμεραν: χιλιάδες πολίτες της Αμερικής βασανίζονταν καθημερινά από την trap, ένα σύνολο ήχων που είχαν δημιουργηθεί στα κρατικά εργαστήρια για να βασανίζει τους εχθρούς του έθνους.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Ντάγκλας απευθύνθηκε στο σύνολο των ακροατών του:

Αναλαμβάνουμε όλη την ευθύνη και ζητάμε συγγνώμη από όσους συμπολίτες βασανίζονται καθημερινά από την trap. Δεσμευόμαστε να καταστρέψουμε αντίστοιχες κασσέτες που έχουμε, όπως αυτές της Bjork και της Τσαλιγοπούλου, πριν συμβεί κάποιο νέο ατύχημα και αυτές κυκλοφορήσουν ως “μουσική” βασανίζοντας τα αυτιά περισσότερων συνανθρώπων μας.

Σε ερώτηση μας σχετικά με τις προφυλάξεις που έχει πάρει το Ελληνικό κράτος για να περιορίσει το φαινόμενο αυτό, ο υφυπουργός Υγείας Βασίλης Κοντοζαμάνης μας ανέφερε πως ήδη εξετάζουν το ενδεχόμενο σήμανσης των μουσικών δίσκων που περιέχουν μουσική trap, ώστε οι γονείς αλλά και οι ανυποψίαστοι καταναλωτές να γνωρίζουν τους κινδύνους μιας τέτοιας αγοράς.

Προσοχή ο δίσκος περιέχει μουσική trap
Η ειδική σήμανση που θα έχουν όλοι οι δίσκοι που περιέχουν μουσική trap, από 1/3/2020.

Η δημοσιογραφική ομάδα του Pigal δε μπορεί παρά να επικροτήσει τέτοιες ενέργειες. Παράλληλα, θα ήθελε να στρέψει το μουσικό ενδιαφέρον των Ελλήνων σε αξιόλογα εγχώρια μουσικά εγχειρήματα που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα αντίστοιχα του εξωτερικού.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *